مجید رسولی قهرمان رشته ورزشی ووشو از مسابقات آسیایی کشور چین برگشت

مجید رسولی قهرمان رشته ورزشی ووشو از مسابقات آسیایی کشور چین برگشت
مجید رسولی محصل سمیستر پنجم مؤسسه تحصیلات عالی رازی از قهرمانان رشتۀ ورزشی ووشو که جهت اشتراک در مسابقات آسیایی به کشور چین سفر کرده بود، پنج‌شنبه (13 میزان ) دوباره به کشورش برگشت.
او این سفر خود را موفقیت‌آمیز خواند و در گفتگو با کمیته فرهنگی و نشراتی مؤسسه تحصیلات عالی رازی اظهار داشت: وقتی دیدم که بیرق افغانستان در میان 47 کشور و 12500 ورزشکار اشتراک‌کننده در مسابقات آسیایی به احتزاز درآمد، بسیار احساس خوشی و شادمانی کردم. خوشی من بیشتر از این جهت بود که توانستیم پیام صلح افغانستان را به جهان برسانیم.
وی افزود: «افغانستان تا حال 4 مدال برنز از این مسابقات به دست آورده است. امید ما تیم کرکت است که اگر بر کشور هند پیروز شود، افغانستان مقام اول این مسابقات را از آن خود خواهد کرد.»
او که مسابقه را به حریفی خود از کشور کوریا واگذار کرده است، گفت: این اولین مسابقه من در بیرون از کشور بود. اگر این زمینه پیدا می‌شد تا تجربیات بیشتری در مسابقات بین‌المللی می‌داشتم، بدون شک می‌توانستم پیروزمندانه به سکوی قهرمانی بایستم.
او امیدوار است که در مسابقات جهانی ووشو که دو ماه بعد در شهر تگزاس امریکا برگزار می‌شود، مدال قهرمانی را به دست آورد.
رسولی همچنین علاوه کرد: «بهترین خاطرۀ من از این مسابقه این است که مردم چین خیلی خوب با ما رفتار کردند و یک ورزشکار را خیلی خوب حمایت می‌کنند. قدر ورزش در آنجا خیلی زیاد است.»
وی که موفقیت‌های خود را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی خود می‌داند، به جوانان نیز توصیه می‌کند تا با پشت کار و تلاش بتوانند افغانستان را در سطح بین‌المللی سربلند نمایند.
گفتنی است که مجید رسولی فرزند محمدالدین در سال 1379 در شهر کابل به دنیا آمد. مکتب و لیسه را در لیسه عالی پامیر واقع در ناحیه 17 کابل به پایان رسانید؛ سپس در سال 1400 وارد مؤسسه تحصیلات عالی رازی گردید. او اکنون در حال سپری کردن سمیستر پنجم رشته تکنالوژی طبی در این مؤسسه می‌باشد.
مجید رسولی در سال 1391 به دلیل علاقه‌ای که به ورزش داشت، در کلپ ورزش ووشوی ابراهیم زاهدی ثبت‌نام نمود و به صورت رسمی ‌تمرین ووشو را آغاز کرد. در سال 1396 عضو تیم ملی ووشوی جوانان (زیر 18 سال) در کمیتۀ ملی المپیک گردید. در سال 1398 به حیث عضو تیم ملی ووشوی بزرگ‌سالان (بالاتر از 18 سال) پذیرفته شد.
او تا کنون در بیشتر از 90 مسابقه داخلی اشتراک کرده که در همۀ آن‌ها مقام آورده است. فعلاً نیز در وزن 65 کیلوگرام نفر اول در سطح افغانستان می‌باشد.

razi10090003
razi10090004
razi10090002
razi10090001
previous arrow
next arrow