دیدار هیئت وزارت تحصیلات

مقامات بلندپایه وزارت تحصیلات عالی و مهاجرین از مؤسسه تحصیلات عالی رازی بازدید کردند

 

مقامات بلندپایه وزارت تحصیلات عالی و وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان امروز پنجشنبه (4میزان مطابق 11 ربیع الثانی 1445) ‌غرض بازدید از مؤسسه تحصیلات عالی رازی و شرکت در برنامه افتتاحیه تفسیر قرآن کریم به این مؤسسه حضور بهم رسانیدند.

در محفل باشکوهی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس مؤسسه تحصیلات عالی رازی برگزار شده بود، دوکتور نصیراحمد ارغندابی رئیس عمومی و استاد محمدسلیم سلیمی معاون علمی-تدریسی مؤسسه تحصیلات عالی رازی، شیخ شاکرالله وحدت، رئیس دعوت و ارشاد، مفتی رضوان‌الله منیب رئیس پلان، پالیسی و تقنین، مفتی نذیراحمد احمدی آمر اعتباردهی ریاست تضمین کیفیت، مولوی ولی‌محمد صاحب، معاون ریاست دعوت و ارشاد، قاری رفیع‌الدین شاهد مسئول پوهنتون بایزید روشان، مفتی فریدالله حقانی، رئیس دعوت و ارشاد وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان و شمار دیگری از مقامات این وزارت،  استاد احمدشاه علمیار معاون علم-تدریسی انستیتوت علوم صحی رازی با شماری از محصلان آن انستیتوت، معاونان، آمران، کارمندان، استادان و محصلان مؤسسه تحصیلات عالی شرکت کرده بودند.

دوکتور نصیراحمد ارغندابی رئیس مؤسسه تحصیلات عالی رازی، حضور مهمانان محترم هر دو وزارت را در مؤسسه تحصیلات عالی رازی خیر مقدم گفته و اظهار خوشی نمود.

وی در سخنان خود تأکید کرد که مؤسسه تحصیلات عالی همیشه تلاش کرده است تا در مطابقت با معیارهای یازدگانه وزارت محترم تحصیلات عالی، خدمات علمی با کیفیت را ارائه نماید.

ارغندابی همچنین از محصلان خواست تا با سعی بیشتر، مصدر خدمت به افغانستان و جامعه خود گردند.

شیخ شاکرالله وحدت رئیس دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی دومین سخنران این محفل باشکوه بود. وی تعهد به علم و دانش را شرط اساسی برای کسب علم در افغانستان دانست و گفت: کسب علم بدون تعهد به منافع افغانستان زیان‌آور است.

وحدت علاوه کرد: داکتری که به منافع شخصی خود بیشتر از منافع جامعه و ملت پایبند باشد، نمی‌تواند خدمات درست و سالم را به جامعه ارائه نماید.

به گفته وی افغانستان زمانی پیشرفت می‌کند که داکتران و محصلان آن علم و ایمان را باهم در نظر داشته باشند.

مفتی رضوان‌الله منیب رئیس پلان، پالیسی و تقنین و مفتی نذیراحمد احمدی آمر اعتباردهی ریاست تضمین کیفیت وزارت تحصیلات عالی و مفتی فریدالله حقانی رئیس دعوت و ارشاد وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان نیز با بیان جایگاه و اهمیت ایمان و علم، بر تلاش هرچه بیشتر محصلان در جهت آموزش مهارت‌های علمی روز، توأم با حفظ ارزش‌های اسلامی تأکید نمودند.

داکتر بلال‌احمد بهیج و داکتر ضیاءالرحمن مجاهد سعادت، دو تن از محصلان این مؤسسه باخوانش ترانه زیبایی، رنگ و رونق دیگری به محفل بخشیدند.

محفل با توزیع تقدیرنامه توسط رئیس و معاون علمی این مؤسسه به رئیس دعوت و ارشاد و همچنین رئیس پلان، پالیسی و تقنین وزارت تحصیلات عالی و نیز با دعای مولوی شفیع‌الله رشید آمر دعوت و ارشاد این مؤسسه به پایان رسید.

 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *