هشتمین دور جشن فراغت مؤسسه تحصیلات عالی رازی برگزار شد

هشتمین دور جشن فراغت مؤسسه تحصیلات عالی رازی روز چهارشنبه (4 اسد) در کابل برگزار شد.

در این جشن فراغت که با حضور سرپرست و معاون علمی-تدریسی، معاونان مالی و اداری و امور محصلان، آمران تضمین کیفیت، تحقیقات، ریاست پوهنحی تکنالوژی طبی، شماری از استادان، کارمندان و محصلان مؤسسه تحصیلات عالی رازی همراه خانواده‌های‌شان برگزار شده بود، سخنرانان پیرامون اهمیت و جایگاه علم در جامعه و همچنین نقش و کارکرد مؤسسه تحصیلات عالی رازی صحبت کردند.

استاد احمدشاه علمیار نمایندۀ مؤسس در انستیتوت صحی رازی و مؤسسه تحصیلات عالی رازی، با ارائۀ پیام سید امان‌الله امین، گفت که جامعۀ ما نیاز به تربیت نسل آگاه، جوان و باتجربه دارد. مردم افغانستان نیازمند ارائۀ خدمات صادقانه می‌باشند. به همین خاطر سیدامان الله امین مدیر دلسوز این مؤسسه، یک‌ونیم دهه پیش اقدام به تأسیس انستیتوت علوم صحی رازی نمود.

وی افزود این انستیتوت طی بیش از یک‌ونیم دهه فعالیت، توانسته است در هشت رشته قابلگی، نرسنگ عالی، فارمسی، پروتیز دندان، فیزیوتراپی، تکنالوژی طبی، رادیولوژی وانسدیزی خدمامت صحی چشمگیر و ارزنده‌ای را ارائه دهد.

همچنان در این پیام آمده است که جلب اعتماد مردم در انستیتوت علوم صحی رازی باعث شد تا مؤسسه تحصیلات عالی ایجاد و تأسیس گردد.

علمیار که از جانب مؤسس مؤسسه تحصیلات عالی رازی صحبت می‌کرد اضافه نمود که هیئت رهبری این مؤسسه همواره تلاش کرده است تا با درنظرداشت مشکلات موجود جامعه، جوانان مستعد و مستحق را تحت پوشش قرار دهد و زمینۀ تحصیلات عالی را برای آنها مساعد سازد.

به گفته وی امروز فارغان مؤسسه تحصیلات عالی رازی در دورترین نقاط افغانستان مصروف خدمت به هموطنان می‌باشند.

غلام محی‌الدین رسولی سرپرست و معاون علمی-تدریسی این مؤسسه نیز ضمن با اهمیت خواندن علم در افغانستان، گفت: «توسعه و پیشرفت یک کشور در سایه علم و تکنالوژی و تفکر خلاق به وجود می‌آید. جامعه‌ای، امروز بر سکوی بلند توسعه و ترقی ایستاده است که مردمان آن تلاش کرده‌اند تا با طی نمودن مدارج علمی‌ مسیر تکامل و ترقی را بپیمایند و در همسویی باهم، کشور شان را آباد نمایند.»

وی مؤسسه تحصیلات عالی رازی را یک فرصت استثنایی برای شهروندان افغانستان خواند و افزود: «مؤسسه تحصیلات عالی رازی که هفت سال از عمر شریف آن می‌گذرد کارهای قابل ارجی را در جهت ارائۀ خدمات علمی‌ به جامعه انجام داده است.»

به گفتۀ او، این مؤسسه با داشتن بیش از 154 استاد و با تقدیم 200 بورسیه رایگان تحصیلی تحت اداره و رهبری مؤسس دلسوز و خدمت‌گذار صادق، محترم سید امان‌الله امین توانسته است یکی از پیشتازترین مؤسسات تحصیلات عالی افغانستان به حساب آید.

مولانا عبدالرحمن رفعت نماینده خانواده‌های محصلان نیز با بیان اهمیت دانش‌آموزی اظهار داشت که آنچه در آموختن دانش مهم است کیفیت آن است. دانش زمانی می‌تواند مؤثر واقع شود که با ایمان و صداقت به پیش برده شود.

وی افزود: توجه به کیفیت اصل مهم کسب دانش محسوب می‌شود. بنابراین باید بیش از کمیت به کیفیت آن توجه شود.

همچنین در این محفل استاد مطیع‌الله نیازی رئیس پوهنحی تکنالوژی طبی و چند تن از محصلان پیرامون اهداف تحصیلی و رازهای موفقیت در تحصیل صحبت نموده از رهبری مؤسسه، خانواده‌های محصلان و استادان به خاطر فراهم‌آوری زمینه‌های تحصیل برای محصلان اظهار قدردانی نمودند.

گفتنی است مؤسسه تحصیلات عالی رازی در سال 1395خورشیدی توسط شخصیت آگاه و حرمند سید امان‌الله امین تأسیس گردید. این مؤسسه تاکنون توانسته است بیش از یازده هزار محصل دختر و پسر  را از دو رشتۀ قابلگی عالی و تکنالوژی طبی فارغ دهد.

First Image